"Wiosenne spotkanie w Bajkolandii" (
21
marca 2006 r.)
|
|
|
|
klasa
I - kolor niebieski
|
klasa IIa -kolor czerwony
|
klasa
IIb - kolor zielony
|
klasa
III - kolor żółty
|
Powitanie
wiosny w klasach I - III realizowane było w ramach projektu "Wiosenne
spotkanie w Bajkolandii". Całe przedsięwzięcie wzorowane
było na pedagogice zabawy KLANZA. Miało ono na celu nie tylko
rozwijanie wyobraźni i kreatywności twórczej u dzieci w młodszym
wieku szkolnym, ale także przypomnienie praw i obowiązków ucznia,
tworzenie "Mini Konstytucji", pisanie twórczych opowiadań
"Pierwszy Dzień Wiosny w moim kraju", jak również wpajanie
zasad tolerancji i akceptacji innych. Zabawa służyła doskonaleniu
integracji i komunikacji w danej grupie wiekowej, pokonywaniu
barier, a zwłaszcza nieśmiałości i lęku, a także tworzenie klimatu
dobrej zabawy.
Kilka dni wcześniej przewodniczący klas losowali kolory dla swojej
krainy
( klasa I - niebieski, klasa IIa - czerwony, klasa IIb - zielony,
klasa III - żółty).
21 marca 2006 r. na początku zajęć została odczytana I część bajki
"Mieszkańcy Bajkolandii". Następnie uczniom zostały
przydzielone zadania:
1. Dekoracja sali - wspólna praca dzieci i wychowawcy
2. Nazwa "kraju" - "burza mózgów"
3. Stolica, herb, okrzyk - rozwijanie twórczej wyobraźni dziecka
4. "Jak w twoim kraju obchodzony jest Pierwszy Dzień Wiosny?"
- opowiadanie, opis lub inscenizacja
5. Taniec na powitanie WIOSNY - ruch przy muzyce
6. Prawa i obowiązki mieszkańca danego "kraju" - "Mini
Konstytucja".
7. Plakat reklamujący dany "kraj" - mapa mentalna "państwa"