WEWNĄTRZSZKOLNY
SYSTEM OCENIANIA
UKOŃCZENIE SZKOŁY
UKOŃCZENIE SZKOŁY
1.
Uczeń kończy szkołę podstawową lub gimnazjum, jeżeli:
- w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne
oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane
w klasie programowo najwyższej oraz roczne oceny klasyfikacyjne
z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła
się klasach programowo niższych w szkole danego typu uzyskał oceny
klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostateczne,
- przystąpił odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu w klasie
szóstej i w trzeciej gimnazjum przeprowadzanych przez komisję
okręgową (OKE). Sprawdzian oraz egzamin mają charakter powszechny
i obowiązkowy.
Uczniowie z potwierdzonymi dysfunkcjami mają prawo przystąpić
do sprawdzianu i egzaminu w formie dostosowanej do ich dysfunkcji.
Uczeń, który nie przystąpił do sprawdzianu lub egzaminu do 20
sierpnia danego roku powtarza klasę. Wynik ustalony przez komisję
okręgową jest ostateczny, nie wpływa na ukończenie szkoły. Wyników
nie odnotowuje się na świadectwie ukończenia szkoły.
Przepisy dotyczące przeprowadzania sprawdzianu lub egzaminu znajdują
się w Statucie Szkoły.
2.
Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego o zasięgu
wojewódzkim bądź laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej
uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej
z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą
końcową ocenę klasyfikacyjną.
3. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum z wyróżnieniem,
który w wyniku klasyfikacji końcowej uzyskał z obowiązkowych zajęć
edukacyjnych średnią co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo
dobra ocenę zachowania.
4. O ukończeniu szkoły przez ucznia z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym postanawia na zakończenie
klasy programowo najwyższej rada pedagogiczna, uwzględniając specyfikę
kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi
opiekunami).