WEWNĄTRZSZKOLNY
SYSTEM OCENIANIA
PROMOWANIE
PROMOWANIE
1.
Uczeń klas I - III szkoły podstawowej otrzymuje promocję do klasy
programowo - wyższej z wyjątkiem gdy rada pedagogiczna postanowi
o powtarzaniu klasy przez ucznia na podstawie opinii wydanej przez
lekarza lub publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną lub
publiczną poradnię specjalistyczną oraz po zasięgnięciu opinii
rodziców ucznia.
2. Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i po uzyskaniu
zgodny wychowawcy klasy lub na wniosek wychowawcy klasy i po uzyskaniu
zgody rodziców oraz po uzyskaniu opinii publicznej poradni psychologiczno
- pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej, rada
pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II
szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu
roku szkolnego.
3. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej uczeń otrzymuje
promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli ze wszystkich obowiązkowych
zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania, uzyskał
roczne oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej, a
ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym
promuje się do klasy programowo wyższej, uwzględniając specyfikę
kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi
opiekunami).
4. Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia szkoły podstawowej
i gimnazjum, rada pedagogiczna może jeden raz w ciągu danego etapu
edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który
nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
pod warunkiem, że te obowiązkowe zajęcia edukacyjne są zgodnie
ze szkolnym planem nauczania realizowane w klasie programowo wyższej.
5. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń który
w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał z obowiązkowych zajęć edukacyjnych
średnią co najmniej 4,75 oraz co najmniej bardzo dobra ocenę zachowania,
otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej z wyróżnieniem.
6. Rada Pedagogiczna może podjąć uchwalę o niepromowaniu
do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia,
któremu w danej szkole tj. szkole podstawowej lub gimnazjum po
raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną
zachowania.
7. Uczeń, któremu w danej szkole po raz trzeci z rzędu
ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania, nie otrzymuje
promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo
najwyższej w danym typie szkoły nie kończy szkoły.
8. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum jeżeli w wyniku
klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne oceny klasyfikacyjne
z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo
najwyższej i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć
edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo
niższych w szkole danego typu uzyskał oceny klasyfikacyjne z zajęć
edukacyjnych wyższe od oceny niedostatecznej.
9. Laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim
w szkole podstawowej i gimnazjum oraz laureaci olimpiad przedmiotowych
w gimnazjum otrzymują z danych zajęć edukacyjnych celującą roczną
ocenę klasyfikacyjną. Uczeń, który tytuł laureata konkursu przedmiotowego
o zasięgu wojewódzkim bądź laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej
uzyskał po ustaleniu albo uzyskaniu rocznej oceny klasyfikacyjnej
z zajęć edukacyjnych, otrzymuje z tych zajęć edukacyjnych celującą
końcową ocenę klasyfikacyjną.