WEWNĄTRZSZKOLNY
SYSTEM OCENIANIA
KLASYFIKOWANIE
UCZNIA
KLASYFIKOWANIE
UCZNIA
1.
Klasyfikowanie śródroczne to okresowe podsumowanie osiągnięć ucznia
z zajęć określonych w szkolnym planie nauczania i ustalenie ocen
wg przyjętej skali oraz oceny zachowania..
2. Klasyfikację śródroczną uczniów przeprowadza się co
najmniej raz w ciągu roku szkolnego. Termin klasyfikowania określa
Statut Szkoły.
3. Klasyfikowanie śródroczne i roczne w kl. I - III szkoły
podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia
w danym roku, ustaleniu jednej oceny klasyfikacyjnej i oceny zachowania.
Ocena klasyfikacyjna i ocena zachowania jest opisowa. Uczeń otrzymuje
promocję, jeżeli ocena opisowa jest pozytywna.
4. W wyjątkowych wypadkach na wniosek poradni w porozumieniu
z rodzicami uczeń może powtarzać klasę. Zasady i szczegółowe kryteria
oceniania zawiera załącznik nr 1 - Wewnątrzszkolny System Oceniania
w Kształceniu Zintegrowanym.
5.
Klasyfikacja śródroczna i roczna ucznia z upośledzeniem umysłowym
w stopniu umiarkowanym lub znacznym, począwszy od klasy IV szkoły
podstawowej, polega na podsumowaniu jego osiągnięć edukacyjnych
z zajęć edukacyjnych, określonych w szkolnym planie nauczania,
z uwzględnieniem indywidualnego programu edukacyjnego opracowanego
dla niego na podstawie odrębnych przepisów, i zachowania ucznia
w danym roku szkolnym oraz ustaleniu rocznych ocen klasyfikacyjnych
z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
6. Oceny bieżące oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne
z zajęć edukacyjnych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu
umiarkowanym lub znacznym są ocenami opisowymi.
7. Śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania
dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub
znacznym są ocenami opisowymi.
8. Klasyfikowanie śródroczne i roczne począwszy od klasy
czwartej szkoły podstawowej polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych
ucznia w danym roku szkolnym z zajęć edukacyjnych określonych
w szkolnym planie nauczania, oraz na ustaleniu oceny zachowania.
9. Przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem plenarnym rady
pedagogicznej nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne
oraz wychowawca klasy są obowiązani poinformować ucznia i jego
rodziców o przewidywanych dla niego rocznych ocenach klasyfikacyjnych
z zajęć edukacyjnych i przewidywanej rocznej klasyfikacyjnej zachowania
w terminie i formie określonych a statucie.
10. Uczniowie mogą starać się o uzyskanie wyższych niż
przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych i zachowania wg warunków
i trybu.
11. Ocena niedostateczna może być zmieniona tylko w wyniku
egzaminu poprawkowego.
12. Oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych
zajęć edukacyjnych ustalają nauczyciele prowadzący te zajęcia,
a ocenę zachowania - wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii nauczycieli,
uczniów danej klasy oraz ocenianego ucznia.
13. Ustalona przez nauczyciela albo uzyskana w wyniku egzaminu
klasyfikacyjnego roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych
jest ostateczna z wyjątkiem gdy uczeń lub jego rodzice zgłoszą
zastrzeżenia do dyrektora szkoły dotyczące trybu ustalania tej
oceny. Wówczas stosuje się przepisy zawarte w rozdziale - Tryb
odwoływania się do oceny.
14. Roczna ocena klasyfikacyjna z dodatkowych zajęć edukacyjnych
nie ma wpływu na promocję do klasy programowo wyższej, ani na
ukończenie szkoły.
15. Oceny bieżące, śródroczne i roczne począwszy od klasy
czwartej ustala się w stopniach wg skali:
Nr
|
Ocena
słowna
|
Ocena
cyfrowa
|
Skrót
|
1
|
celujący
|
6
|
cel
|
2
|
bardzo
dobry
|
5
|
bdb
|
3
|
dobry
|
4
|
db
|
4
|
dostateczny
|
3
|
dst
|
5
|
dopuszczający
|
2
|
dop
|
6
|
niedostateczny
|
1
|
ndst
|
16.
Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzi się, że poziom
osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwia dalszą edukację, uczniowi
należy stworzyć w miarę możliwości szansę wyrównania braków.
17. Oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych nie mają
wpływu na ocenę klasyfikacyjną zachowania.