WEWNĄTRZSZKOLNY
SYSTEM OCENIANIA
SPOSOBY
DOKUMENTOWANIA OSIĄGNIĘĆ I POSTĘPÓW
SPOSOBY
DOKUMENTOWANIA OSIĄGNIĘĆ I POSTĘPÓW
1.
Szkoła prowadzi dla każdego oddziału dziennik lekcyjny, arkusze
ocen, w których dokumentuje się osiągnięcia i postępy uczniów
w danym roku szkolnym.
2. Nauczyciele oraz wychowawca gromadzą w zeszycie wychowawczym
informacje o zachowaniu uczniów, a także informacje o ucieczkach,
nieobecnościach, usprawiedliwienia, kopie pism do rodziców, informacje
o nagrodach i wyróżnieniach, kary, nagany. Zeszyt wychowawczy
stanowi stanowi załącznik WSO.
3. Wychowawca odnotowuje je w dzienniku lekcyjnym wg skali
oceny zachowania.
4. Przy ocenianiu można stosować dodatkowy zapis informacji
typu:
nieprzygotowanie - "np."
5. Oprócz znaku cyfrowego, umieszczamy w dzienniku informacje
dodatkowe, takie jak:
- aktywność
- zadanie domowe
- praca klasowa itp.
6. W arkuszu ocen wychowawca umieszcza informację dodatkową
o naganie dyrektora, promocji z wyróżnieniem i szczególnych osiągnięciach
ucznia.
7. W świadectwie szkolnym w części dotyczącej szczególnych
osiągnięć ucznia odnotowuje się udział ucznia w olimpiadach i
konkursach przedmiotowych oraz osiągnięcia sportowe i artystyczne
wg Rozporządzenia MENiS z 8 kwietnia 2004 r. zmieniającego Rozporządzenie
MEN w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw z 24 stycznia
2000 r.
Dodatkowe wskazówki:
1. WSO jest systemem otwartym na zmiany, podlega ciągłej
ewaluacji
2. Oceniamy postępy, wskazując uczniowi co osiągnął, co
zrobił dobrze, a nie stan - czego nie pamięta, nie rozumie , nie
umie.
3. Wszystkie organy szkoły współdziałają ze sobą w celu
realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych szkoły.
4. Za właściwą współpracę organów szkoły odpowiedzialny
jest dyrektor szkoły:
- Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania
i kształcenia dzieci.
- Posiedzenia Rady Pedagogicznej poświecone ocenie sytuacji wychowawczej
szkoły odbywają się na zakończenie obu semestrów, mogą też odbywać
się nadzwyczajne posiedzenia Rady Pedagogicznej zwoływane przez
dyrektora szkoły lub na wniosek innych członków Rady Pedagogicznej.