WYRÓWNYWANIE
SZANS
W
naszej szkole stwarzamy warunki, aby uczniowie mieli równe szanse
rozwoju osobowego oraz zaspokajania potrzeb.Uczniowie
przyjmowani są do szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
oświatowego.
Już
od początku pobytu w szkole rozpoznajemy warunki do nauki oraz
indywidualne potrzeby uczniów w tym zakresie. Stosownie do potrzeb,
uświadamiamy rodzicom konieczność wczesnej diagnozy przyczyn niepowodzeń
szkolnych dziecka.
Szkoła
organizuje różne formy pomocy psychologiczno - pedagogicznej:
" dla uczniów, którzy mają znaczne trudności w uzyskaniu
osiągnięć
z zakresu określonych zajęć edukacyjnych organizujemy zajęcia
dydaktyczno - wyrównawcze,
" dla uczniów, u których stwierdzono specyficzne trudności
w czytaniu
i pisaniu organizujemy zajęcia korekcyjno - kompensacyjne,
" zajęcia logopedyczne odbywają się dla uczniów z zaburzeniami
mowy, które powodują zakłócenia komunikacji językowej oraz utrudniają
naukę.
Uczniowie,
którzy zostali zdiagnozowani w poradni psychologiczno-pedagogicznej
mają dostosowane wymagania edukacyjne do ich indywidualnych potrzeb
podczas lekcji oraz warunki egzaminacyjne.
Oferujemy
również indywidualne rozmowy, konsultacje i porady dla uczniów
i rodziców, wspierając ich w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych
i wychowawczych. Spotkania Zespołu Wychowawczego służą ustalaniu
sposobów pomocy konkretnym uczniom.W
wielu przypadkach uczniowie korzystają z pomocy świetlicy szkolnej
oraz pomocy koleżeńskiej w odrabianiu prac domowych.Uczniowie,
którzy mają orzeczenie do kształcenia specjalnego uczęszczają
na zajęcia rewalidacyjne. Natomiast dla uczniów niepełnosprawnych
organizujemy nauczanie indywidualne.
Szkoła
zapewnia możliwości rozwoju uczniom szczególnie uzdolnionym zgodnie
z opracowanym Programem Rozwijania Zainteresowań i Zdolności Uczniów.
Każdy uczeń może uczestniczyć w wybranych zajęciach pozalekcyjnych
zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i potrzebami.
Szkoła
poprzez dobór odpowiednich programów nauczania i treści Programu
Wychowawczego promuje wartości nauki społecznej naszego Patrona
Jana Pawła II: szacunek dla każdego człowieka i jego godności
osobistej, odpowiedzialność za siebie i innych .... Każdy uczeń
zna swoje prawa wynikające również z Konwencji Praw Dziecka oraz
obowiązki zapisane w postaci Kodeksu Ucznia Zespołu Szkół w Pysznicy.
Wychodząc
naprzeciw problemom materialnym niektórych uczniów i ich rodzin,
w szkole realizowany jest program, który ma na celu wykorzystanie
wszystkich możliwości szkoły w organizowaniu wsparcia materialnego
uczniów. W pierwszej kolejności Szkolna Komisja ds. Pomocy Materialnej
analizuje zaopatrzenie uczniów w podręczniki szkolne. Uczniowie
mogą skorzystać z Banku Podręczników, które pozyskiwane są w ramach
programu rządowego " Wyprawka szkolna", od Rady Rodziców,
uczniów, nauczycieli i z wydawnictw.
Ponieważ nie wszyscy uczniowie posiadają w domu komputer, mogą
korzystać ze sprzętu w pracowniach komputerowych, w bibliotece
oraz w sekretariacie szkoły. Wyrównywanie umiejętności obsługi
komputera odbywa się także w czasie ferii zimowych oraz na zajęciach
popołudniowych finansowanych ze środków Gminnej Komisji Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych.
Rada Rodziców finansuje nagrody dla uczniów biorących udział w
konkursach i za wyniki w nauce. Ważną formą pomocy stało się dożywianie
uczniów, na które środki przeznacza Ośrodek Pomocy Społecznej
w Pysznicy, a szkoła zajmuje się jego organizacją.